وب سایت مقام
            معظم رهبری
وب سایت ریاست جمهوری
پورتال مردم
استانداری کردستان
سازمان ثبت احوال کشور
نماش نتایج 1- 15 (از 71)
صفحه:1 - 2 - 3 - 4 - 5«قبلی · بعدی »

برگزاری جلسه کمیته اجرائی طرح پوشش ثبت وقایع حیاتی در اداره ثبت احوال قروه

چهار شنبه 13 تیر 1397
در راستای دستیابی به اهداف سازمانی در جهت ثبت وقایع در مهلت قانونی و بررسی راهکارها و چالشهای موجود در مسیر دستیابی به این هدف، جلسه کمیته اجرائی طرح پوشش ثبت وقایع حیاتی در اداره ثبت احوال قروه برگزار گردید. در ابتدای جلسه با بررسی و پایش آمارهای ثبت وقایع حیاتی در سال جاری، وضعیت آمار مطابق جداول شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت. در ادامه با بررسی میزان ارتباط با سایر نهادهای وابسته در اعلام وقایع حیاتی نقاط ضعف و قوت روند اعلام وقایع حیاتی شناسایی و راهکارهای کاربردی جهت اجرا به تصویب رسید. در حال حاضر بیمارستانهای قروه، همدان و سنندج در اعلام وقایع ولادت ،همکاری خوبی با اداره ثبت احوال قروه دارند . در زمینه اعلام واقعه فوت دهیاری ها و پزشکی قانونی و شهرداری ها نقش بسزائی دارند که با همکاری مداوم و در نظر گرفتن روند مشخص و شفاف می توان مشکل دیر ثبتی وقایع را به حداقل کاهش داد. شایان ذکر است مهلت قانونی اعلام ولادت به ثبت احوال 15 روز از تاریخ وقوع ولادت می باشد و همچنین مهلت قانونی ثبت واقعه فوت 10 روز از تاریخ وقوع فوت می باشد. ثبت بموقع وقایع حیاتی میتواند نقش چشمگیری در بروز رسانی پایگاه اطلاعات جمعیتی داشته باشد، این پایگاه مرجع استخراج بسیار یا از آمارهای مهم و پایه برای برنامه ریزی های کشوری می باشد، پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور در لحظه به 120 سازمان و سایر نهادهای دیگر خدمات استعلام آنلاین ارائه می دهد.

برگزاری جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در بخشداری شهر دزج

سه شنبه 12 تیر 1397
در راستای دستیابی به اهداف سازمانی در جهت ثبت وقایع در مهلت قانونی و بروز رسانی پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در بخشداری شهر دزج مرکز بخش چهاردولی برگزار گردید. در ابتدای جلسه اردلان بخشدار بخش چهاردولی ضمن تشریح اهداف برگزاری جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی اظهار داشت: در راستای رعایت موازین و دستورالعملها در جهت تحت پوشش قرار دادن آمار ثبت بموقع وقایع حیاتی می توان اقدامات مثبتی با همکاری دهیاران و عوامل مرتبط اجرایی با بخشداری به انجام رساند. در ادامه قنبری رئیس اداره ثبت احوال شهرستان قروه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری دهیاران و عوامل مرتبط در اعلام وقایع حیاتی اظهار داشت: هدف از تشکیل جلسات شورای هماهنگی در واقع بررسی پوشش کامل وقایع حیاتی در مهلت قانونی می باشد که با همکاری دهیاران و ثبت یاران می توان به این مهم دست پیدا کرد. وی در ادامه گفت: یکی از منابع آمار جمعیتی ، داده های ثبت احوال است که این آمارها دگرگونی و تحولات جمعیتی هر جامعه را روشن می سازد و با تکیه به آنها می توانیم تحولات جمعیتی را در جامعه رصد کنیم، لذا سازمان ثبت احوال جهت دسترسی به اهداف توسعه پایدار و کاربردی به همیاری سایر سازمانها در تحقق بخشیدن به اهداف از پیش تعین شده نیازمند است. در ادامه ایشان با بررسی آمار سالهای 96 و 97 ادامه داد: یکی از شاخص های اصلی تحقق دولت الکترونیک بر پایه کارت هوشمند ملی می باشد، در همین راستا اطلاع رسانی به احاد افراد جامعه در خصوص ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی در صدر برنامه های ادارات ثبت احوال قرار دارد، در سه ماه اول سال 1397 در مقایسه با سال 1396 تقاضای درخواست کارت هوشمند ملی رشد 80درصدی و تحویل کارت هوشمند رشد 15 درصدی داشته است. در پایان جلسه با همفکری و شور و مشورت اعضاء حاضر در جلسه ، راهکارها و مصوباتی جهت دستیابی به اهداف مورد نظر پیشنهاد و مصوب گردید.

برگزاری مراسم تجليل از آقاي فرشيد بهمني در اداره ثبت احوال شهرستان قروه

سه شنبه 29 خرداد 1397
در راستای تقدیر و تجلیل از همكاران اداره ثبت احوال قروه به پاس زحمات و تلاشهای جناب آقاي فرشيد بهمني ، مراسم تقدير و تشكر از ایشان که از کارکنان خوش سابقه و خدوم ثبت احوال شهرستان قروه می¬باشند، با حضور مدیر کل ثبت احوال استان کردستان، رئیس و معاون اداره و جمعی از کارکنان،در اداره ثبت احوال قروه برگزار گردید. در ابتدای این مراسم، صومي مدیر کل اداره ثبت احوال استان کردستان در نشستي صميمي با همكاران اين اداره ضمن شنيدن دغه دغه ها و مطالب همكاران، به بيان ديدگاها و برنامه هاي آتي اين اداره كل پرداختند. در ادامه ایشان اظهار داشت: رضايت و تعلق خاطر همكاران اداره ثبت احوال قروه نسبت به همكار خوش سابقه جناب آقاي فرشيد بهمني بسیار قابل تحسین و خوشایند می¬باشد، ايشان ابراز اميدواري كردند كه فضاي مشاركت و همكاري كاركنان اداره ثبت احوال همچنان و بيش از پيش تداوم داشته باشد. در ادامه این مراسم فرشيد بهمني همكار اين اداره اظهار داشتند؛ در طول چندسالي كه اينجانب افتخار خدمت در اداره قروه را داشته ام، همواره محیط و فضای همکاری صمیمانه و دوستانه ای جاری بوده است، حال كه افتخار خدمت در اداره اي ديگر نصيب اينجانب شده است، براي همكاران اين اداره آرزوي موفقيت وتندرستي را از خداوند منان مسئلت دارم. در پایان مراسم ضمن قدردانی همکارن از زحمات آقاي فرشيد بهمني هدایای به رسم یادبود به این همکار گرانقدر تقدیم گردید.

برگزاری كلاس آموزشي شيوه هاي صحيح امر به معروف و نهي از منكر

پنج شنبه 24 خرداد 1397
در راستای ترويج برنامه هاي مذهبي و مناسبتي در ماه مبارك رمضان، برنامه هاي مناسبتي در اداره ثبت احوال قروه برگزار گرديد. با توجه به ضرورت انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر در سطح جامعه، با دعوت از مبلغين ومربيان سازمان تبليغات اسلامي، كلاس آموزشي شيوه هاي صحيح امر به معروف ونهي از منكر در اين اداره برگزار گرديد. تقواي شخصي مقدمه و لازمه انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر بوده و ضرورت دارد هر شخصي با رعايت آداب مذهبي و با توجه به شرايط و ضوابط مورد نظر، در انجام اين فريضه الهي اهتمام ورزد در كلاس آموزش مذكور ضمن ضرورت انجام فريضه امر به معروف ونهي از منكر به عنوان وظيفه عمومي، شرايط و ضوابط انجام اين فريضه الهي مورد بحث قرار گرفت. در ادامه با ارائه راه كارهاي مفيد و كاربردي در انجام اين فريضه نيك اجتماعي ، شيوه هاي امر به معروف به فراخور جامعه امروزي و به سبكي تاثير گذار معرفي گرديد.

بازدید مدیر کل ثبت احوال از اداره ثبت احوال قروه

پنج شنبه 23 فروردین 1397
حسن صومی مدیر کل جدید اداره کل ثبت احوال استان کردستان به همراه معاون انفورماتیک اداره کل ثبت احوال ، با بازدید از اداره ثبت احوال شهرستان قروه و دیدار با کارکنان این اداره، فضای کاری و اداری این اداره را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند. مدیر کل ثبت احوال استان کردستان با دیدار خصوصی با همکاران این اداره مسائل و و دغه دغه های فردی و اداری ایشان را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در ادامه ایشان ضمن آشنایی با محیط کاری این اداره، وضعیت شاخص ها و روند فعالیتهای این اداره را بررسی و مطالب و نظرات خود را با همکاران این اداره مورد مشورت قرار دادند. وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاشها و خدمات اداره ثبت احوال شهرستان قروه ابراز امیدواری کردند تا در آینده با شناسایی و مرتفع ساختن مسائل و و دغه دغه های اداری و تقویت نقاط قوت فعلی ، زمینه دستیابی به اهداف تبعین شده سازمانی و رضایت کارکنان فراهم گردد.

ثبت احوال در ارتقاء امنیت و نگهداری اسناد هویتی مردم وظیفه مهمی بر عهده دارد

سه شنبه 19 دی 1396
به گزارش روابط عمومی فرمانداری قروه،پرویز کولانی در نشست شورای ثبت احوال شهرستان قروه افزود: ثبت احوال به عنوان یک دستگاه حاکمیتی برای ما حائز اهمیت است و در زمره دستگاه هایی است که آمار و اطلاعاتش برای کشور حیاتی است. به گفته وی اهمیت نقش آمارهای ثبت احوال در تصمیم گیری مسؤلان تاثیر بسزایی دارد چرا که شناسایی هویت افراد یک جامعه و آمارهای مربوط به آنها زیربنای توسعه یک جامعه است که بخشی مهمی از آن توسط ثبت احوال انجام می گیرد. کولانی گفت: اهمیت ثبت احوال تنها برای ثبت ازدواج و طلاق و شناسنامه نیست بلکه تاریخ یک ملت را می‌توان بر اساس اسناد و مدارک معتبر ثبت احوال تشریح و تبیین کرد و این می‌طلبد زیرساخت‌های لازم در خصوص توجه ویژه مردم به اهمیت این اداره مهیا و تبلیغات لازم در این خصوص انجام شود. رئیس اداره ثبت احوال شهرستان قروه در این نشست گفت: در استان کردستان به طور متوسط در هر شبانه روز 83 واقعه ولادت ثبت می شود که از این آمار در قروه در هر شبانه روز 6 واقعه ولادت یعنی هر چهار ساعت یک نوزاد متولد می شود احمد قنبری افزود: در 9 ماهه سال جاری هزار و 849 واقعه ولادت در شهرستان قروه رخ داده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که هزار و 824مورد بوده 1.37 درصد رشد داشته است. وی به آمار فوتی های این شهرستان نیز اشاره و اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری، 494 واقعه وفات ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 491 واقعه بود 61 صدم درصد افزایش داشته است. قنبری از افزایش هشت درصد طلاق در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد و گفت: در این مدت 347 واقعه طلاق ثبت شده است در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل 320 واقعه بود. وی ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری هزار و 417 مورد واقعه ازدواج ثبت شده است که نسبت به میانگین مشابه آن در سال گذشته که هزار و 616 مورد بود، 14 درصد کاهش نشان می دهد. وی با اشاره به اینکه تاکنون در این شهرستان 56 هزار نفر کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند گفت: در 9 ماهه سال جاری 20 هزار و 211 فقره کارت هوشمند ملی خود را تحویل گرفته اند. رییس اداره ثبت احوال شهرستان قروه اظهار کرد: همچنین در 9 ماهه سال جاری 55 مورد درخواست تغییر نام و 70 مورد درخواست تغیر نام خانوادگی در این شهرستان ثبت شده است. به گفته وی از اول سال جاری تا کنون چهار هزار و 414 مورد تغییر شناسنامه و هزار و 60 مورد ابلاغ شماره ملی در این شهرستان صورت گرفته است. قنبری از چهار مورد پرونده قضائی کیفری، 40 مورد پرونده حقوقی و 562 مورد صدور گواهی و استعلام از مراجع دولتی در شهرستان قروه خبر داد. وی افزود: فراوانی پنج اسم اول پسران به ترتیب شامل امیرعلی، ابوالفضل، امیر حسین، امیرمحمد و آرسام و فراوانی پنج اسم اول دختران شامل زهرا، فاطمه، باران، سدنا و نازنین زهرا است. وی با بیان اینکه طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور اعتبار کارت های ملی نمونه قدیم تا پایان سال 96 بوده و از ابتدای سال 97 کارت هوشمند ملی جهت انجام امورات اداری کاربردی می شود، از شهروندان خواست کسانی که تاکنون کارت شناسایی ملی خود را به کارت هوشمند ملی تعویض نکرده اند و یا هنوز کارت هوشمند برای آنان صادر نشده است، برای صدور کارت هوشمند اقدام کنند. قنبری اضافه کرد: شهروندان می توانند قبل از پایان سال جاری برای درخواست کارت ملی هوشمند و شناسنامه جدید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند

رئیس اداره ثبت احوال: در هر شبانه روز 6 نوزاد در قروه متولد می شود

یکشنبه 17 دی 1396
به گزارش خبرنگار خبرنگار ایرنا، احمد قنبری روز شنبه در نشست شورای ثبت احوال شهرستان قروه افزود: در 9 ماهه سال جاری هزار و 849 واقعه ولادت در شهرستان قروه رخ داده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که هزار و 824مورد بوده 1.37 درصد رشد داشته است. وی به آمار فوتی های این شهرستان نیز اشاره و اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری، 494 واقعه وفات ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 491 واقعه بود 61 صدم درصد افزایش داشته است. قنبری از افزایش هشت درصد طلاق در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد و گفت: در این مدت 347 واقعه طلاق ثبت شده است در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل 320 واقعه بود. وی ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری هزار و 417 مورد واقعه ازدواج ثبت شده است که نسبت به میانگین مشابه آن در سال گذشته که هزار و 616 مورد بود، 14 درصد کاهش نشان می دهد. وی با اشاره به اینکه تاکنون در این شهرستان 56 هزار نفر کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند گفت: در 9 ماهه سال جاری از 9 هزار و 84 فقره درخواست کارت هوشمند ملی، 2 هزار و 211 فقره کارت هوشمند ملی خود را تحویل گرفته اند. رییس اداره ثبت احوال شهرستان قروه اظهار کرد: همچنین در 9 ماهه سال جاری 55 مورد درخواست تغییر نام و 70 مورد درخواست تغیر نام خانوادگی در این شهرستان ثبت شده است. به گفته وی از اول سال جاری تا کنون چهار هزار و 414 مورد تغییر شناسنامه و هزار و 60 مورد ابلاغ شماره ملی در این شهرستان صورت گرفته است. قنبری از چهار مورد پرونده قضائی کیفری، 40 مورد پرونده حقوقی و 562 مورد صدور گواهی و استعلام از مراجع دولتی در شهرستان قروه خبر داد. وی افزود: فراوانی پنج اسم اول پسران به ترتیب شامل امیرعلی، ابوالفضل، امیر حسین، امیرمحمد و آرسام و فراوانی پنج اسم اول دختران شامل زهرا، فاطمه، باران، سدنا و نازنین زهرا است. وی با بیان اینکه طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور اعتبار کارت های ملی نمونه قدیم تا پایان سال 96 بوده و از ابتدای سال 97 کارت هوشمند ملی جهت انجام امورات اداری کاربردی می شود، از شهروندان خواست کسانی که تاکنون کارت شناسایی ملی خود را به کارت هوشمند ملی تعویض نکرده اند و یا هنوز کارت هوشمند برای آنان صادر نشده است، برای صدور کارت هوشمند اقدام کنند. قنبری اضافه کرد: شهروندان می توانند قبل از پایان سال جاری برای درخواست کارت ملی هوشمند و شناسنامه جدید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. فرماندار قروه با بیان این که آمار و اطلاعات ثبت احوال برای کشور حائز اهمیت و حیاتی است، گفت: ثبت احوال در ارتقاء امنیت و حفظ و نگهداری اسناد هویتی مردم، وظیفه خطیر و مهمی برعهده دارد. پرویز کولانی افزود: ثبت احوال به عنوان یک دستگاه حاکمیتی برای ما حائز اهمیت است و در زمره دستگاه هایی است که آمار و اطلاعاتش برای کشور حیاتی است. به گفته وی اهمیت نقش آمارهای ثبت احوال در تصمیم گیری مسؤلان تاثیر بسزایی دارد چرا که شناسایی هویت افراد یک جامعه و آمارهای مربوط به آنها زیربنای توسعه یک جامعه است که بخشی مهمی از آن توسط ثبت احوال انجام می گیرد. کولانی گفت: اهمیت ثبت احوال تنها برای ثبت ازدواج و طلاق و شناسنامه نیست بلکه تاریخ یک ملت را می‌توان بر اساس اسناد و مدارک معتبر ثبت احوال تشریح و تبیین کرد و این می‌طلبد زیرساخت‌های لازم در خصوص توجه ویژه مردم به اهمیت این اداره مهیا و تبلیغات لازم در این خصوص انجام شود. با توجه به نقش ویژه سازمان ثبت احوال در تولید آمارهای جمعیتی در کشور و نقش موثر و ویژه این سازمان در پاسداشت خدمات هویتی کشور، شورای فرهنگ عمومی سوم دی ماه را به عنوان روز ثبت احوال نامگذاری کرده است. از 145 هزار نفر جمعیت شهرستان قروه تاکنون برای 56 هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده که حدودا 60 درصد جمعیت را شامل می شود. قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است. خبرنگار: سارا صالحی** انتشار: امید بهمنی

غبار رویی و ادای احترام به مقام گرانقدر شهدای شهر قروه

پنج شنبه 7 دی 1396
با توجه به فرا رسیدن سوم دی ماه سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال کشور ، کارکنان اداره ثبت احوال شهرستان قروه با حضور در مزار شهدای شهر قروه، ضمن قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای گرانقدر را گرامی داشتند.

بازدید و بررسی روند انجام کار در دفاتر پیشخوان دولت نماینده ثبت احوال

چهار شنبه 6 دی 1396
با توجه به فرا رسیدن هفته ثبت احوال، قنبری رئيس اداره ثبت احوال قروه از دفاتر پیشخوان دولت نماینده ثبت احوال در سطح شهر قروه بازدید نمود. در راستای ارائه خدمات هر چه بهتر و در حداقل زمان ممکن رئيس اداره شهرستان قروه از دفاتر پیشخوان دولت نماينده ثبت احوال در سطح شهر بازدید و روند انجام فعالیت های این دفاتر را از نزدیک مورد بررسی قرار داد. وی در ادامه جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان محترم نکات لازم در این راستا را به مسئولین دفاتر یادآور شد. در حال حاضر خدمات تعويض شناسنامه و ثبت نام كارت ملي در دفاتر خدمات پيشخوان دولت نماينده ثبت احوال صورت مي گيرد، دفاتر پيشخوان نماينده ثبت احوال در سطح شهر قروه و شهرهای تابعه شهرستان، خدمات مذكور را به شهروندان ارائه مي نمايند.

پیام تبریک فرماندار قروه به مناسبت سالروز تاسیس ثبت احوال

یکشنبه 3 دی 1396
به گزارش روابط عمومی فرمانداری قروه، سوم دی هر سال یادآور صدور نخستین سند هویتی ایرانیان و تداعی کننده نخستین ثبت رسمی و قانونی ولادت در ایران به عنوان سرچشمه احراز هویت و مشخص شدن مرزهای تابعیت و هویت افراد است. اکنون که حدود یک قرن (۱۲۹۷) از صدور نخستین سند هویتی سپری شده سازمان ثبت احوال کشور نه تنها مهمترین ارگان ثبت کننده وقایع حیاتی شناخته شده بلکه یکی از ابزارهای کلیدی نظام مقدس جمهوری اسلامی در امور حاکمیتی محسوب می شود. در مواقع رویکرد این سازمان به منظور همسویی با تکنولوژی روز دنیا برای ارایه خدمات الکترونیکی نشانه پویایی و کارآمدی این سازمان است، به نحوی که هم اینک طرح های بزرگ و مهم تنظیم و صدور اسناد هویتی و کارت شناسایی ملی هوشمند، صدور شناسنامه رایانه ای افراد بالای ۱۵ سال، آرشیو الکترونیکی اسناد جعلی، همکاری مستمر با ستاد هدفمندی یارانه ها به عنوان پارامترهای مهم و کلیدی برای استقرار دولت الکترونیک تحت بستر پایگاه مرکزی اطلاعات جمعیتی کشور تلقی شده که برنامه ریزی ها کلان کشوری در این زمینه مبین این مهم است. اینجانب ضمن گرامیداشت سوم دی که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز ثبت احوال نامگذاری شده از تلاش های ارزشمند و زحمات کارکنان خدوم ثبت احوال کشور و شهرستان قروه در آستانه یکصدمین سالروز تأسیس این سازمان بزرگ تشکر و قدردانی نموده و موفقیت روز افزون تمامی فعالان این عرصه را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم. پرویز کولانی/فرماندار قروه

بازدید گروه های دانش آموزی از اداره ثبت احوال قروه

سه شنبه 28 آذر 1396
در راستای معرفی خدمات ثبت احوال به احاد افراد جامعه، با توجه به نقش کودکان و نوجونان در خانواده و انعکاس رویدادهای روزمره برای والدین خود، اداره ثبت احوال قروه با میزبانی از گروه-های مختلف دانش آموزی و بازدید ایشان از اداره ثبت احوال، ضمن معرفی خدمات و نقش ثبت احوال برای دانش آموزان، زمینه انتقال مطالب و توضیحات ارائه شده به خانواده ها نیز فراهم گردید. با توجه به انگیزه و نشاط دانش آموزان جهت آشنایی با فعالیت¬های اداره ثبت احوال ، در بازدیدهای دانش آموزان از این اداره، مطالبی در رابطه شناسنامه، ضرورت داشتن کارت هوشمند ملی، فرآیند صدور شناسنامه و کارت ملی، با زبان ساده و جذاب برای دانش آموزان بیان می¬گردد. با توجه به نقش و جایگاه ثبت احوال در جامعه و با عنایت به اینکه اداره ثبت احوال محل مراجعه قشر خاصی از افراد نبوده و به عبارتی تمامی افراد جامعه با فعالیت¬های ثبت احوال در ارتباط هستند؛ در همین راستا تبلیغات و انتقال مفاهیم به نسل کودک و نوجوان از طریق مختلف می تواند در آشنا کردن مردم با نقش و جایگاه ثبت احوال و به تبع آن دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده را میسر سازد. در این بازدید دانش آموزان با طراحی شناسنامه های دستی، با نحوه چاپ و اطلاعات مندرج در شناسنامه ها آشنا شدند.

بازدید امام جمعه محترم شهر قروه از اداره ثبت احوال این شهرستان

دو شنبه 27 اردیبهشت 1395
در این بازدیدکه از بخش های مختلف اداری ثبت احوال قروه صورت گرفت، کارکنان اداره ثبت احوال به بیان مسائل مربوطه پرداخته و روند انجام امور اداری در بخش های مختلف این اداره را تشریح نمودند. در ادامه این دیدار صمیمانه، کارکنان اداره ثبت احوال به بیان نقش و جایگاه ثبت احوال در میان جامعه اشاره نمودند و به بحث و بررسی در رابطه با نقش ثبت احوال در ارائه آمارهای مربوط به وقایع چهارگانه حیاتی و طرح صدور کارت هوشمند ملی پرداختند. در ادامه قنبری رئیس اداره ثبت احوال شهرستان قروه اظهار داشت، در جامعه امروزی با توجه به نیاز به سرعت و دقت در دسترسی و کنترل اطلاعات هویتی افراد جامعه ، اداره ثبت احوال ضمن حفاظت از اطلاعات هویتی افراد با تحولی شگرف در زمینه انفورماتیک و تسریع در خدمات رسانی، پاسخگویی به مراجعه کنندگان را به حداقل زمان ممکن کاهش داده است. وی در ادامه افزود، در حال حاضر ثبت احوال از یک سو به دلیل ارائه خدمات و آمارهای مربوطه به سایر دستگاها و افراد جامعه و از طرفی به عنوان حافظ و ضامن اطلاعات هویتی افراد به عنوان پایگاه حساس و کلیدی عمل می نماید، اما به دلیل عدم اطلاع رسانی شایسته در حال حاضر دیدگاه کنونی نسبت به جایگاه ثبت احوال در جامعه به عنوان یه جایگاه ویژه تلقی نمی گردد. قنبری در ادامه گفت، رسانه های جمعی، صدا و سیما و تریبون نماز جمعه در معرفی جایگاه ویژه ثبت احوال فرصت مناسبی بوده و می توانند ما را در این مسیر یاری نمایند. در ادامه این دیدار با رونمایی از سند آرشیو شده امام جمعه محترم در حضور ایشان، به نحوه آرشیو و ثبت اطلاعات هویتی از گذشته تا کنون به شیوه های سنتی و رایانه ای اشاره گردید که در حال حاضر با استفاده از سیستمهای متمرکز و برخط دسترسی به اطلاعات و انجام امورات مربوط به مراجعه کنندگان در سریعترین زمان در هر نقطه از کشور امکان پذیر است.

برگزاری جلسه بررسی عملکرد دفاتر پیشخوان دولت در اداره ثبت احوال قروه

چهار شنبه 9 دی 1394
در راستای کنترل و نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان دولت جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به افراد متقاضی جلسه بررسی عملکرد دفاتر پیشخوان دولت در تاریخ 9/10/1394 در اداره ثبت احوال شهرستان قروه برگزار گردید. این جلسه که با حضور کمیته ای متشکل از ریاست اداره، معاون هویتی، معاون فنی و کارشناس اداره تشکیل و ضمن دعوت از مسئولین و مدیران فنی دفاتر طرف قرارداد ثبت احوال عملکرد این دفاتر مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه جلسه جهت رفع نواقص احتمالی و تقویت نقاط قوت دفاتر پیشخوان امورات مربوط به حوزه مالی، حقوقی، فناوری، روند رعایت رعایت و اجرای دستورالعملها مورد پایش قرار گرفت. در این جلسه کیفیت عملکرد دفاتر پیشخوان در زمینه های تکریم ارباب رجوع، عدم انباشت شناسنامه، تسریع در روند انجام خدمات با توجه به در پیش بودن انتخابات تشریح گردید.

بازدید جناب آقای دکتر سپهر فرماندار محترم شهرستان قروه از اداره ثبت احوال این شهرستان

سه شنبه 8 دی 1394
آقای سپهر فرماندار محترم شهرستان قروه به اتفاق مسئول محترم حراست فرمانداری این شهرستان در تاریخ 8/10/1394 در جمع کارکنان اداره ثبت احوال قروه حضور یافته و از این اداره بازدید نمودند. در این دیدار صمیمانه کارمندان اداره ثبت احوال قروه به بیان نظرات و دغه دغه های خود پرداخته و مشکلات و مسائل مربوطه را مورد بررسی قرار دادند. ایشان در ادامه خاطرنشان کرد ثبت احوال همواره مورد توجه فرمانداری می باشد و رفع نواقص و تامین ملزومات اداری ثبت احوال قروه در دستور کار فرمانداری قرار می گیرد. در ادامه این دیدار که جمعی از بازنشستگان محترم ثبت احوال نیز حضور داشتند روند صدور شناسنامه و سند ولادت از گذشته تا کنون مورد بازدید قرار گرفت.

بازدید و بررسی روند انجام کار در دفاتر پیشخوان دولت نماینده ثبت احوال

سه شنبه 8 دی 1394
با توجه به فرا رسیدن هفته ثبت احوال، قنبری رئیس اداره ثبت احوال قروه از دفاتر پیشخوان دولت نماینده ثبت احوال در سطح شهر قروه بازدید نمود. در راستای ارائه خدمات هر چه بهتر و در حداقل زمان ممکن رئیس اداره شهرستان قروه از دفاتر پیشخوان دولت بازدید و روند انجام فعالیت های این دفاتر را از نزدیک مورد بررسی قرار داد. وی در ادامه جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان محترم نکات لازم در این راستا را به مسئولین دفاتر یادآور شد.